IMFLUNA LOGO

تاثیر زنجبیل (Zingiber officinale) در درمان دیابت نوع 2

۱۴۰۱/۶/۱۶

تاثیر زنجبیل (Zingiber officinale)  در درمان دیابت نوع 2

ممکن است شما در اطرافیان و دوستانتان افرادی را بشناسید که به بیماری دیابت مبتلا هستند، برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید دیابت چیست؟ دیابت یک بیماری جدی است که در آن سطح گلوکز خون شما بسیار بالا است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که بدن شما انسولین کافی تولید نمی کند یا انسولین تولید شده موثر نیست. یا زمانی که بدن شما اصلاً نمی تواند انسولین تولید کند. انواع دیابت دو نوع اصلی دیابت وجود دارد: نوع 1 و نوع 2. دیابت نوع 1 : وقتی دیابت نوع 1 دارید، بدن شما اصلا نمی تواند انسولین بسازد دیابت نوع 2 : اگر دیابت نوع 2 دارید، کمی متفاوت است. انسولینی که تولید می کنید یا نمی تواند به طور موثر کار کند یا نمی توانید به اندازه کافی از آن تولید کنید. دیابت نوع 1 و نوع 2 شرایط متفاوتی دارند، اما هر دو جدی هستند. دیابت بارداری : انواع دیگر دیابت شامل دیابت بارداری است که برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری به آن مبتلا شوند. بسیاری دیگر از انواع نادر دیابت مانند نوع C3 و دیابت خودایمنی پنهان در بزرگسالان (LADA) نیز وجود دارد. در همه انواع دیابت، گلوکز نمی تواند به درستی وارد سلول های شما شود، بنابراین شروع به تجمع در خون شما می کند. و گلوکز بیش از حد در خون شما باعث مشکلات مختلفی می شود. برای شروع، به علائم دیابت منجر می شود. چه چیزی باعث دیابت نوع 2 می شود؟ همه ما برای زندگی به انسولین نیاز داریم. یک کار ضروری انجام می دهد. این اجازه می دهد تا گلوکز در خون ما وارد سلول های ما شود و بدن ما را تامین کند. هنگامی که دیابت نوع 2 دارید، بدن شما همچنان کربوهیدرات های موجود در غذا و نوشیدنی شما را تجزیه کرده و به گلوکز تبدیل می کند. سپس لوزالمعده با ترشح انسولین به آن پاسخ می دهد. اما از آنجایی که این انسولین نمی تواند به درستی کار کند، سطح قند خون شما همچنان بالا می رود. این بدان معنی است که انسولین بیشتری آزاد می شود. برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، این امر در نهایت می تواند لوزالمعده را خسته کند، به این معنی که بدن آنها کمتر و کمتر انسولین تولید می کند. این می تواند حتی منجر به سطوح قند خون بالاتر شود و به این معنی است که شما در معرض خطر هیپرگلیسمی هستید. آیا دیابت نوع 2 جدی است؟ این بیماری جدی است و می تواند مادام العمر باشد. سطوح بالای قند در خون شما می تواند به طور جدی به بخش هایی از بدن شما از جمله چشم، قلب و پا آسیب برساند. به این عوارض دیابت می گویند. اما با درمان و مراقبت مناسب، می توانید با دیابت نوع 2 به خوبی زندگی کنید و خطر ابتلا به آنها را کاهش دهید. دیابت نوع 2 کندتر از دیابت نوع 1 ایجاد می شود. بسیاری از مردم هیچ علامتی ندارند یا متوجه آن نمی شوند. اما ممکن است متوجه شوید:

  • بیشتر اوقات به توالت رفتن، به خصوص در شب
  • احساس خستگی بیشتر می کنید، زیرا بدن شما نمی تواند گلوکز کافی برای انرژی به سلول های شما وارد کند
  • کاهش وزن بدون تلاش
  • خارش ناحیه تناسلی یا برفک
  • بریدگی ها و زخم ها زمان بیشتری برای التیام نیاز دارند
  • تاری دید
  • احساس تشنگی شدید

مدیریت دیابت نوع 2 یادگیری نحوه زندگی با دیابت نوع 2 می تواند چالش برانگیز باشد، اما ما به شما کمک می کنیم تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. برخی از افراد می توانند آن را از طریق تغذیه سالم تر، تحرک بیشتر یا کاهش وزن مدیریت کنند. اما در نهایت بیشتر افراد برای پایین آوردن قند خون به سطح هدف خود به دارو نیاز خواهند داشت. آیا دیابت نوع 2 قابل درمان است؟ هنوز درمان دائمی برای دیابت نوع 2 وجود ندارد. اما شواهد قوی نشان می دهد که برخی از افراد می توانند با کاهش وزن، دیابت نوع 2 خود را بهبود بخشند. بهبودی در دیابت نوع 2 به این معنی است که سطح قند خون شما کمتر از محدوده دیابت است و نیازی به مصرف داروهای دیابت ندارید. این می تواند زندگی را تغییر دهد، اما برای همه امکان پذیر نیست. امروزه تحقیقات زیادی در زمینه دیابت انجام شده است و گیاهان موثر بسیاری برای کمک به این افراد کشف شده است. یکی از این گیاهان موثر ، گیاه زنجبیل Zingiber officinale است. زنجبیل (Zingiber officinale): زنجبیل از پارسی میانه سَنگیپِل، در برخی متون قدیمی شنگویر، یک گیاه خوراکی، ادویه یا گیاه دارویی است که از شاخه کورکومین است و با نام علمی" Zingiber officinale" می‌باشد. از زنجبیل هزاران سال در چین برای مصارف دارویی استفاده شده است. زنجبیل دارای خواص دارویی بی شماری است. اثرات آنتی اکسیدانی، مهار پروستاگلاندین، ترومبوکسان و سنتز لکوترین، مهار تجمع پلاکتی، اقدامات کاهش دهنده کلسترول، اثرات کلستریک، اثرات کاردیوتونیک، اقدامات دستگاه گوارش، خاصیت ترموژنیک، فعالیت های آنتی بیوتیکی. محققان به این باور رسیده اند که زنجبیل پتانسیل درمانی گسترده ای در دیابت نوع 2 (T2DM) دارد و اثرات درمانی ضد دیابتی خود را با افزایش حساسیت/سنتز به انسولین، محافظت از سلول‌های β جزایر پانکراس، کاهش تجمع چربی، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش جذب گلوکز توسط بافت‌ها نشان می‌دهد. علاوه بر این اثرات، Z. officinale همچنین اثرات محافظتی در برابر چندین عارضه مرتبط با دیابت، به ویژه نفروپاتی و آب مروارید دیابتی، به عنوان یک آنتی اکسیدان و عامل ضد گلیکوز از خود نشان می دهد. این مطالعات قویاً نشان می‌دهد که عصاره ریزوم Z. officinale با بهبود استرس اکسیداتیو، التهاب و آپوپتوز نقش محافظتی در برابر آسیب کلیوی ناشی از دیابت دارد. چرا ایمفلونا: ایمفلونا یک ترکیب کاملا گیاهی می باشد که گیاه زنجبیل یکی از گیاهان موثر در ترکیب آن است. با توجه به نقش مهم و موثر این گیاه در درمان بیماری دیابت نوع 2 ، اهمیت کپسول گیاهی ایمفلونا در این بیماری نقش به سزایی را ایفا میکند.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23476687/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14980006/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29966984/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29541142/ https://diabetes.org/diabetes