IMFLUNA LOGO

بسفایج (Polypodium Vulgare) یک آنتی بیوتیک گیاهی

۱۴۰۱/۸/۲۲

بسفایج (Polypodium Vulgare) یک آنتی بیوتیک گیاهی

آنتی بیوتیک چیست؟ آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که برای مبارزه با عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده می شوند. به آنها آنتی باکتریال نیز می گویند. آنها عفونت ها را با کشتن یا کاهش رشد باکتری ها درمان می کنند.

امروزه، آنتی بیوتیک ها هنوز هم داروهای قدرتمند و نجات دهنده ای برای افراد مبتلا به برخی عفونت های جدی هستند. آنها همچنین می توانند از جدی شدن عفونت های کمتر جدی جلوگیری کنند.

انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها وجود دارد. انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها برای انواع خاصی از عفونت های باکتریایی بهترین عملکرد را دارند.

آنتی بیوتیک ها انواع مختلفی دارند، از جمله:

  • قرص ها
  • کپسول ها
  • مایعات
  • کرم ها
  • پمادها

اکثر آنتی بیوتیک ها فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند. برخی از کرم ها و پمادهای آنتی بیوتیک بدون نسخه در دسترس هستند.

آنتی بیوتیک ها چگونه علیه باکتری ها عمل می کنند؟ آنتی‌بیوتیک‌ها عفونت‌های باکتریایی منبع مطمئن را با کشتن باکتری‌ها یا کاهش و تعلیق رشد آن درمان می‌کنند. آنها این کار را توسط:

  • حمله به دیوار یا پوشش باکتری های اطراف
  • تداخل در تولید مثل باکتری ها
  • جلوگیری از تولید پروتئین در باکتری ها

چه مدت طول می کشد تا آنتی بیوتیک ها اثر کنند؟ آنتی بیوتیک ها بلافاصله پس از شروع مصرف شروع به کار می کنند.میزان بهبودی شما پس از درمان آنتی بیوتیکی متفاوت است. این همچنین به نوع عفونتی که شما درمان می کنید بستگی دارد.پزشک شما بهترین طول درمان و نوع آنتی بیوتیک را برای شما انتخاب خواهد کرد. مقاومت آنتی بیوتیکی چیست؟ آنتی بیوتیک ها داروهای قدرتمندی هستند که برای انواع خاصی از بیماری ها بسیار خوب عمل می کنند. با این حال، برخی از آنتی بیوتیک ها به دلیل افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی، اکنون کمتر از گذشته مفید هستند.مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها دیگر نمی توانند توسط آنتی بیوتیک های خاص کنترل یا از بین بروند. در برخی موارد، این می تواند به این معنی باشد که هیچ درمان موثری برای شرایط خاص وجود ندارد.

آنتی بیوتیک ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید. استفاده از دوز نامناسب، نادیده گرفتن دوزها، یا طولانی تر یا کوتاه تر از زمان تجویز شده ممکن است به مقاومت باکتری کمک کند. حتی اگر بعد از چند روز احساس بهبودی کردید، قبل از قطع آنتی بیوتیک با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

آنتی بیوتیک مناسب مصرف کنید. استفاده از آنتی بیوتیک اشتباه برای عفونت ممکن است منجر به مقاومت شود. آنتی بیوتیک های تجویز شده برای شخص دیگری را مصرف نکنید. همچنین آنتی بیوتیک های باقی مانده از درمان قبلی را مصرف نکنید. متخصص پزشک شما می تواند مناسب ترین آنتی بیوتیک را برای نوع خاص عفونت شما انتخاب کند. عوارض جانبی رایج آنتی بیوتیک ها چیست؟ اکثر آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی مشابهی دارند. شاید شایع ترین عارضه جانبی ناراحتی دستگاه گوارش (GI) باشد، از جمله:

  • اسهال
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گرفتگی عضلات

در برخی موارد، اگر آنتی بیوتیک را همراه با غذا مصرف کنید، می توان این عوارض جانبی را کاهش داد. با این حال، برخی از آنتی بیوتیک ها باید با معده خالی مصرف شوند. از پزشک یا داروساز خود در مورد بهترین راه مصرف آنتی بیوتیک بپرسید.

آنتی بیوتیک ها زمانی موثرتر هستند که به طور مناسب استفاده شوند. فقط از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک برای عفونت باکتریایی استفاده کنید. با پزشک یا داروساز خود در مورد بهترین راه مصرف آنتی بیوتیک خود صحبت کنید.

گیاهان با خاصیت آنتی بیوتیکی : امروزه دانشمندان بر این باورند که گیاهان دارویی به یاری داروهای شیمیایی آمده اند. در طب چینی ، بسیاری از گیاهان با خاصیت های دارویی مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داده است که گیاهان نیز می توانند خاصیت آنتی باکتریالی داشته باشند . یکی از این گیاهان ، گیاه بسفایج (Polypodium Vulgare) است.

گیاه بسفایج (Polypodium Vulgare) : گیاهی است با نام علمی" Polypodium Vulgare" که بیشتر در مناطق جنگلی و مرطوب می روید .بسفایج گیاهی دارویی است که در بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از باستانی ترین و ضروری ترین گیاهان از خانواده Polypodiaceae است وحاوی مواد آلی مانند رزین، تانن ها، استروئیدها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، گلیکوزیدها، پروتئین، قند کاهنده و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، آهن و کلرید می باشد. در سیستم پزشکی یونانی برای درمان گلودرد، معده درد، ضد تب، آنتی بیوتیک، ضد ویروسی نام برده شده است . چرا ایمفلونا: ایمفلونا یک ترکیب کاملا گیاهی و متشکل از هشت گیاه دارویی است که در درمان بیماری های عفونی ویروسی و باکتریایی مورد استفاده قرار میگیرد. گیاه بسفایج یکی از مهم ترین گیاه این کپسول می باشد که با خاصیت آنتی بیوتیکی خود و هم چنین موثر بودن در درمان سرفه و نداشتن عوارض گوارشی ناشی ازمصرف آن ، مورد توجه پزشکان قرار گرفته است . به نظر می رسد که پلی دین موجود در ریزوم پولیپودی خشک ، دارای فعالیت آنتی بیوتیکی است و از این رو در سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

https://imfluna.com/assets/herbs/pdf/%D8%A8%D8%B3%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AC/%D8%A8%D8%B3%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AC-2.pdf https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2210803319300077 http://www.jddtonline.info/index.php/jddt/article/view/1848 https://www.researchgate.net/profile/Gaamoune-Sofiane/publication/324216669_ANTIOXIDANT_AND_ANTIMICROBIAL_ACTIVITIES_OF_METHANOLIC_EXTRACT_OF_Polypodium_vulgare_L/links/5ac543bf0f7e9b1067d4c2cd/ANTIOXIDANT-AND-ANTIMICROBIAL-ACTIVITIES-OF-METHANOLIC-EXTRACT-OF-Polypodium-vulgare-L.pdf